Rolki

Dlaczego filmy pionowe?

“Shorty”, “Rolki”, czy “Reels” – w zależności od platformy – to krótkie, kilkudziesięciosekundowe filmiki w formie pionowej. Polegają one na szybkim i krótkotrwałym dostarczeniu dopaminy do naszego mózgu przez wywołane w nim obrazy / informacje; pierwszą platformą, która wprowadziła taką formę na rynek był Tik-tok; ten ruch zrewolucjonizował rynek Social Mediów. Na dzień dzisiejszy, każde z najpopularniejszych Social Mediów – tj. Facebook, Instagram, YouTube – promuje przede wszystkim tego typu treści. Ich pierwotnym zadaniem było jedynie dostarczanie rozrywki oraz umożliwienie każdemu użytkownikowi posiadającemu smartfon zostać twórcą treści internetowych – po czasie ta forma stała się wspaniałym narzędziem marketingowym, o którą oparte jest wiele kampanii reklamowych zarówno dużych jak i małych przedsiębiorstw.

Przede wszystkim – forma ta jest dostosowana do telefonów komórkowych – zdecydowana większość użytkowników Internetu korzysta z niego na swoich smartfonach – co czyni “Shorty” bardziej ogólnodostępnymi oraz uniwersalnymi. “Scrollujemy” w pociągu, w autobusie, w korku, w łóżku przed snem etc.

“Shorty” bardzo dobrze wpływają na odbiór informacji – treść podana w formie estetycznego filmu z konkretnymi informacjami przyciągnie zdecydowanie większą uwagę odbiorcy niż tradycyjny tekst. Mają one również bardzo szerokie zastosowanie – przez prostotę formy i użyte w niej slogany mogą posłużyć jako wyśmienite narzędzie do przedstawienia produktu / procesu obróbki produktu / rekrutacji / imprezy firmowej / prezentacji przedsiębiorstwa / osoby etc. Dodatkowo – w obecnych czasach korzysta się z nich w zasadzie wszędzie – nie tylko w Social Mediach, ale również na stronach internetowych czy w formie reklam na stronie.

Archium